بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا
بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا

ابولا در مالزی

سومین مورد مشکوک ابتلا به بیماری ابولا روز چهارشنبه در ایالت 'ساراواک' مالزی مورد آزمایش قرار گرفت.  روزنامه 'نیو استریت تایمز' اعلام کرد که یک دانشجوی 24 ساله زیمبابوه ای در ایالت ساراواک مالزی به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به ویروس ابولا تحت مراقبت های لازم قرار گرفت.این دانشجوی زیمباوه ای اواخر روز شنبه هفته جاری به دلیل احساس بیماری به بخش قرنطینه بیمارستان عمومی ایالت ساراواک منتقل شد. 
  
'جریپ سوسیل' معاون رییس بهداشت ایالت ساراواک گفت که این دانشجو از علائم بیماری ابولا فقط تب بالا را داشته و آزمایش هایی برای مشخص شدن بیماری وی انجام شده است. 

این دانشجو به تازگی مالزی را ترک نکرده است و فقط با برخی از دانشجویان نیجریه ای که به تازگی به مالزی بازگشته بودند در ارتباط بوده است.

پیش از این نیز دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس ابولا در ایالت های ساراواک و پراک مالزی گزارش شده بود که نتیجه آزمایش آنها منفی اعلام شد.

بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی در مالزی را دانشجویان آفریقایی تشکیل می دهند که این امر احتمال انتقال این ویروس از آفریقا به این کشور را افزایش می دهد. 

مقامات سازمان بهداشت جهانی روز گذشته هشدار دادند شیوع این بیماری می تواند میزان ابتلایان به ابولا را تا هفته اول دسامبر به پنج تا 10 هزار مورد در هفته افزایش دهد.

تلاش ها برای جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کشنده ابولا به بخشی از نگرانی های مقامات کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا تبدیل شده است. 

'بنیگنو آکینو' رییس جمهوری فیلیپین اوایل هفته جاری با اعلام اینکه موردی از ابتلا به بیماری ابولا در این کشور گزارش نشده است تاکید کرد که انجام اقدامات مهم برای جلوگیری از ورود این بیماری از اولویت های دولت است. 

رییس جمهوری فیلیپین تاکید کرد از آنجایی که بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت 100 میلیونی این کشور در خارج مشغول به کار هستند، این مساله نگرانی در مورد شیوع ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. 

یروس ابولا یا ایبولا از کشنده ترین ویروس هایی است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود. ابولا به طور مرگباری در میان انسان ها و میمون ها در آفریقا شایع است.

این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی که حدود 300 نفر را مبتلا کرد، شناخته شد. با شیوع آن از هر 10 نفر مبتلا به بیماری 9 نفر کشته شدند و در سال 1995 حدود 80 درصد از مبتلایان به این ویروس کشته شدند.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی و واکسنی برای مقابله با این ویروس وجود ندارد. شرایط بیمار مبتلا به ابولا بسیار حاد است و به شرایط مراقبتی ویژه ای نیازمند است.

شمار قربانیان بیماری مهلک ابولا در غرب آفریقا اکنون به چهار هزار و 447 نفر رسیده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد از هشت هزار و 914 نفر که تاکنون به این ویروس مبتلا و شناسایی شده اند، چهار هزار 447 نفر جان باخته اند.

'بروس ایلوارد' دستیار دبیر کل سازمان بهداشت جهانی معتقد است رقم مرگ و میر ناشی از ویروس ابولا 70 درصد است.

موج جدید بیماری مرگبار ابولا از ماه مارس (اسفند/فروردین) سال جاری از گینه آغاز شد و به دیگر کشورهای آفریقایی مجاور سرایت کرد و اکنون مواردی مشکوک از این بیماری در فیلیپین، اندونزی و مالزی نیز گزارش شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.