بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا
بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا

مقام بیمارستانی در ایالت تکزاس: در پرونده ابولا اشتباه کردیم

دکتر دنیل وارگا، از مقامات ارشد یک مجموعه بیمارستانی در ایالت تکزاس که در آن یک شهروند لیبریایی مبتلا به اوبلا بستری بود، روز پنجشنبه گفت در جریان تشخیص بیماری آن فرد «ما اشتباه کردیم» و اطلاعات غیردقیقی به جامعه تحویل دادیم.

او در بیانیه ای که برای تحویل به یک نشست توضیحات در مجلس نمایندگان آمریکا آماده شده بود، گفت از این بابت «عمیقا متاسف» است.

دکتر دنیل وارگا، از مجموعه بیمارستانی «تکزاس هلث ریسورسز» همچنین گفت کادر بیمارستانش پیش از پذیرش اولین بیمار مبتلا به ابولا (شهروند لیبریا)، آموزشی درستی در این باره ندیده بود. توماس اریک دانکان، شهروند لیبریا، در تکزاس در گذشت.

  

در جلسه توضیحات مجلس نمایندگان، قانونگذاران، کارشناسان ارشد پزشکی آمریکا را برای بررسی اقدامات مربوط به کنترل بیماری ابولا، به پرسش کشیدند. دکتر دنیل وارگا در آن جلسه حاضر نبود.

دو پرستاری که در تکزاس برای مداوای مرد لیبریایی تلاش می کردند، خود به ابولا مبتلا شده اند. یکی از این دو پرستار به بیمارستان دانشگاه اموری در آتلانتا، ایالت جورجیا، منتقل شده است. پرستار دیگر نیز به «موسسه ملی بهداشت» در حاشیه شهر واشنگتن، واقع در ایالت مریلند منتقل می شود.

یک سخنگوی مرکز دولتی «پیشگیری و کنترل بیماری ها» گفت یکی از دو پرستار هنگامی که روز جمعه با هواپیما از شهر دالاس به شهر کلیولند در ایالت اوهایو می رفته، احتمالا بیمار بوده است. او گفت بازرسان در حال ردیابی افرادی هستند که ممکن است با این پرستار از نزدیک تماس داشته اند تا از شیوع احتمالی ابولا در کلیولند جلوگیری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.