بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا
بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا

اعلام وضعیت قرمز در غرب آفریقا

دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در پرتوریا از «وضعیت قرمز » در غرب آفریقا خبر داد و اعلام کرد: از 8 هزار و 399 فردی که طی هشت ماه گذشته در هفت کشور غرب آفریقا به بیماری مرگبار ابولا مبتلا شده‌اند 4 هزار و 33 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از سفارتخانه‌های خارجی در غرب آفریقا تعطیل و کانادا هم به تمام اتباع خود در غرب آفریقا دستور خروج فوری از هفت کشور ابولازده را صادر کرد.

  

سازمان بهداشت جهانی همچنین تصریح کرد: 375 کارمند بهداشتی نیز در غرب آفریقا به ابولا مبتلا شده‌اند که 211 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

طبق بیانیه این سازمان، با توجه به ماهیت بی‌سابقه اپیدمی ابولا، جامعه بین‌المللی باید علاوه بر دو برابر کردن تلاش‌های موجود، راه‌حل‌های نوآورانه و عملی را به منظور پیشگیری از انتشار هرچه بیشتر این بیماری بیابد، در غیراینصورت اگر دوره تثبیت این ویروس طولانی‌تر شود دنیا باید میزبان ایدز دوم باشد.

طبق اعلام قبلی سازمان ملل، اقتصاد سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون در نتیجه شیوع ویروس ابولا، بیش از 13 میلیارد دلار خسارت دیده است.

اپیدمی ابولا هم‌اکنون در حال گسترش در اروپاست و هیئت واکنش اضطراری سازمان ملل متحد در غرب آفریقا می‌گوید که ویروس ابولای وارد شده به اروپا و آمریکا، تهاجمی‌ترین نژاد آفریقایی این ویروس است.

این ویروس کشنده که اصالتی آفریقایی – آمریکایی دارد، تاکنون یک پزشک را در اسپانیا، یک نفر را در تگزاس آمریکا و یک تبعه انگلیسی را در کلینیک بیماری‌های عفونی مقدونیه از پای درآورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.