بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا
بیماری ویروسی ابولا

بیماری ویروسی ابولا

همه چیز درباره بیماری ابولا

پزشکان بدون مرز: کمک‌های جهانی به ابولا بی‌ثمر بوده است

یکی از سازمان‌های اصلی که در حال کمک‌رسانی به مبتلایان ابولا است، می‌گوید کمک‌های جهانی برای مهار این بیماری بی‌ثمر بوده است.   کریستوفر استوکس، از مدیران موسسه پزشکان بدون مرز گفته بیماری ابولا هنوز غیرقابل کنترل است. آقای استوکس می‌‎گوید داوطلبان سازمان پزشکان بدون مرز مجبور هستند بار مشکلات را در کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، تحمل کنند. او از این موضوع به شدت انتقاد کرده است.

ابولا تا کنون جان چهار هزار و ۵۰۰ نفر را گرفته که بیشتر آنان در کشورهای غرب آفریقا بوده‌اند.

از این عده، ۲۳۶ نفر پرستار و خدمه درمانی بوده‌اند.

 

 

از هزار تختی که در کشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه برای بیماران مبتلا به ابولا اختصاص داده شده، ۷۰۰ تخت را سازمان پزشکان بدون مرز تامین می‌کند.

مارک دویل، خبرنگار بی‌بی‌سی مستقر در مرکز مبارزه با ابولای سازمان ملل در غنا می‌گوید دست‌کم به سه برابر این میزان تخت و امکانات پزشکی نیاز هست. 

ابولا به مثابه ایدز'

جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز در واشنگتن گفته اگر با این بیماری مقابله نشود، این ویروس می‌تواند به یک معضل بزرگ جهانی مثل ایدز و فلج اطفال تبدیل شود که دهه‌ها انسان را مشغول مبارزه کند.

به دنبال درخواست جمع آوری ۹۸۸ میلیون دلار برای مبارزه با این بیماری تا کنون حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک شده است.

در کنار این مبلغ، سازمان ملل متحد هم خواستار یک میلیارد دلار کمک شده است. 

پیش‌تر بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته بود، از یک میلیارد دلار کمک وعده داده شده، صندوق ویژه این سازمان تاکنون تنها ۱۰۰ هزار دلار دریافت کرده است. این مبلغ را کلمبیا در اختیار این صندوق قرار داده است.

این درخواست دبیر کل سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که انتقادهای فزاینده‌ای از سوی شماری از رهبران جهان در مورد تلاش‌های جهانی برای مهار ابولا بیان شده است.

مقام‌های سازمان ملل می‌گویند شمار مبتلایان به ابولا از ۹ هزار نفر گذشته است. رقم واقعی شاید بیش از این باشد چون احتمالا خیلی از موارد گزارش نشده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.